• 03-6815315
  • info@hila-equal-edu.org.il
  • Facebook
הל"ה
  • אודות
    • אודות הל"ה
    • צוות
    • וועד מנהל
    • תקוה לוי
    • הישגים
    • שותפים
    • דוחות ואישורים
  • קבוצות הורים
    • השתלמות להורים
    • הכשרת ועדי הורים
    • קבוצות הורים פעילות
    • סמינר שנתי
    • אלבום פעילות
  • סינגור
  • מידע וזכויות
    • מידע להורים
    • אסיפת הורים – שאלות ותשובות
    • שיעורי הל"ה אונליין
    • חדשות הל"ה
    • מן העיתונות
    • ארכיון
    • אתרים שימושיים
  • צרו קשר
    • اتصلوا بنا
  • תרומות
  • العربية
    • زاوية "اجتماع أولياء الأمور"
    • اتصلوا بنا
  • English
  • אודות
    • אודות הל"ה
    • צוות
    • וועד מנהל
    • תקוה לוי
    • הישגים
    • שותפים
    • דוחות ואישורים
  • קבוצות הורים
    • השתלמות להורים
    • הכשרת ועדי הורים
    • קבוצות הורים פעילות
    • סמינר שנתי
    • אלבום פעילות
  • סינגור
  • מידע וזכויות
    • מידע להורים
    • אסיפת הורים – שאלות ותשובות
    • שיעורי הל"ה אונליין
    • חדשות הל"ה
    • מן העיתונות
    • ארכיון
    • אתרים שימושיים
  • צרו קשר
    • اتصلوا بنا
  • תרומות
  • العربية
    • زاوية "اجتماع أولياء الأمور"
    • اتصلوا بنا
  • English
אלימות בבית ספר
ראשי • אסיפת הורים - שאלות ותשובות • אלימות בבית ספר
יוני 23, 2019 אין תגובות

שאלה מהורה ממרכז הארץ: הבת שלי סובלת מאלימות בבית הספר, כאשר יש ילד אחד שבאופן קבוע דוחף אותה או מרביץ לה. פניתי כמה פעמים למחנכת שלה ולהנהלת בית הספר, אבל שום דבר לא עוזר. מה ניתן לעשות כדי להגן על הבת שלי?

—————————————

תשובת היועצת המשפטית של הל״ה: הצוות החינוכי בבית הספר הוא הכתובת שאליו יוכל התלמיד לפנות לצורך סיוע, הגנה והרגעה. איש צוות שנוכח במקום שבו מתרחש אירוע של פגיעה של תלמיד באחר או בעצמו מחויב לפעול להפסקתה של הפגיעה, הן בפגיעה באחר והן בפגיעה עצמית, ועל פי הצורך עליו להזעיק אנשי צוות נוספים לסיוע או להזעיק משטרה. במקרים של פגיעה חוזרת בתלמיד, חוזר מנכ"ל קובע את הפעילויות הנדרשות מבית הספר: בית הספר מחויב לפעול להפסקת הפגיעה. יש לקיים שיחות עם התלמידים המעורבים. במקרה של בריונות חוזרת המופנית לאדם בשל מינו, מיניותו או נטייתו המינית יש לערוך את הבירור עם הפוגעים בנפרד תוך שמירה על פרטיות המעורבים. אם יש כמה נפגעים, יש לפגוש כל אחד מהם לחוד. יש ליידע את הורי התלמידים המעורבים. יש ללוות את התלמיד הנפגע ולתמוך בו בעזרת אנשי המקצוע בבית הספר (יועץ או פסיכולוג). דיווח על האירועים ייעשה על ידי מנהל בית הספר למפקח הכולל ועל ידי יועץ בית הספר למפקח על הייעוץ. יש לבנות תכנית התערבות מערכתית תוך היוועצות עם הצוות הבין-מקצועי (יועץ או פסיכולוג). על מנהל בית הספר ועל צוותו לבנות תכנית אישית לתלמיד הפוגע שתכלול מרכיבים של השגחה, (נוכחות וטיפול) בית הספר יכנס צוות בית-ספרי כדי לדון במקרה ולבנות תכנית התערבות כוללת. בראש הצוות יעמוד מנהל בית הספר, ויצטרפו אליו מחנך הכיתה, מורים שהיו עדים לאירועים, פסיכולוג ויועץ, ובהתאם לצורך – מפקח כולל ו/או מפקח על הייעוץ ו/או גורם רלוונטי אחר. אם התכנית הבית-ספרית אינה מובילה לשיפור, אפשר לבנות אחת חדשה.

תכנית התערבות בשיתוף מנהל מחלקת החינוך ברשות המקומית. ככלל, יש לקיים הליך הוגן הכולל את שיתוף התלמיד והוריו ושמיעת עמדתם. במידה ואירועי האלימות ממשיכים ניתן לידע עו"ס ואף להתלונן במשטרה. בית הספר יכול להוריד ציון לתלמיד ולנקוט סנקציות נגדו עד הרחקה מבית הספק, לצמיתות. לאור האמור, לבית ספר קים מגוום תגובות רחב בו יכול להשתמש, כי המחויבות הראשונה שלו כלפי התלמידים והוריהם היא לשמור על מוגנות התלמידים.

אסיפת הורים - אלימות אסיפת הורים - משמעת וענישה
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

צרו איתנו קשר

פוסטים אחרונים
  • תשלום לוועד כיתה
  • חינוך לילדים חולים בקורונה או מבודדים בביתם
  • בחינות מתכונת כיתה יב', בתקופת הקורונה
  • השארת כיתה אחרי משבר
  • חתימת הורים על שאלון בית הספר לועדה
להורים
  • מידע להורים
  • אסיפת הורים – שאלות ותשובות
  • חדשות הל"ה
  • מן העיתונות
  • ארכיון
קבוצות להורים
  • השתלמות להורים
  • הכשרת ועדי הורים
  • קבוצות הורים פעילות
  • סמינר שנתי
  • אלבום פעילות

03-6815315

info@hila-equal-edu.org.il

עמותת הל"ה ת.ד 5214 תל-אביב 6105102

2019 © כל הזכויות שמורות לעמותת הל"ה
טראפיק בוקס בניית אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס